lördag 6 oktober 2012

Alive

Hej alla fina!
Om ni undrar varför jag uppdaterar så dåligt är det för att jag ibland glömmer bort det och sen försöker jag fixa så jag kan blogga från mobilen men har inte fått det att funka riktigt.

Igår var jag, Nellie och mamma ute och fotade lite bilder, längesen man gjorde det nu så det var jätte kul, fick komma ut i friska luften för en gångs skull. På kvällen drog jag och Therese till bygget, lite mitt andra hem, och var där ett bra tag, träffade bästavännen Aleksandra också. Gjorde inget speciellt, bara chillade och umgicks med en massa braa människor. Var lite skakis på kvällen pågrundav några anledningar, men det ordna upp sig ganska fort och jag tryckte undan känslorna till senare.

Men i alla fall dagen idag har varit stört skön, lite iallafall. Åkte till birsta (hur det nu stavas?) med familjen, hittade faktiskt en hel del kläder och är riktigt nöjd, det enda jobbiga var att jag och Nellie gick runt med värsta mensvärken och tror jag höll på att svimma 3 gånger på en halvtimme typ, inte så kul. Men vi är ju krigare så klart vi klarade det, sen direkt efter vid typ halv 5 åkte vi mot näsviken där det skulle vara ett "musik café" för världensbarn så det var olika folk som sjöng och så för att samla in pengar, några hade gjort filmer från afrika osv. Jätte trevligt, dock uppträdde jag aldrig med tjejerna eftersom jag hade så ont i magen, så villa inte stå där och sjunga och känna hur vit i ansiktet jag var osv. Men trevligt var det och vi samlade faktiskt ihop mer än 4000 i lilla näsviken. Häärligt!
Efter det tog vi en sväng in på café 11:an och åt pizza, höjdpunkten på dan typ. Näärå men gööött vare.
Nu ska jag sova efter en tuung helg och imorgon upp tidigt och iväg med lillasyster för att ladda batterierna för ännu en skolvecka..
puuss.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade